luni, 19 noiembrie 2012

Meet Sara

            Tu cum ai reactiona daca in loc sa atingi al 9-lea cer cand iti vezi copilul proaspat nascut, te napadesc 1000 de intrebari si toate incep cu: ''De ce eu?'' Daca nu ti-ai pus intrebarile astea, esti o persoana norocoasa, crede-ma pe cuvant. Mama Sarei a trait aceste momente, dar a reusit sa-si canalizeze toata durerea intr-o imensa energie gata sa munte muntii din loc pentru micuta ei.

             Chiar mama Sarei povesteste momentul intalnirii cu fetita atat de dornica de a veni pe lume:

             Vestea ca vom avea inca o fetita, ne-a umplut inima de bucurie, o iubire ce nu se poate exprima in cuvinte. O asteptam cu mare nerabdare, mai ales cand fetita cea mare spunea: „Mami, cand imi aduci surioara acasa?”.
              Micuta Sara a simtit iubirea noastra, s-a grabit sa vada lumina si s-a nascut la 32 saptamani de sarcina.
              Vestea ca fetita mult dorita nu are o manuta am aflat-o pe masa de operatie, cand medicul a spus ca este o problema la manuta stanga a copilul, nu am inteles exact ce are. In momentul cand am ajuns in salonul de terapie intensiva, l-am auzit pe sotul meu vorbind cu medicul neonatolog. Am inteles doar atat: „Cu mama fetitei am sa vorbesc maine dimineata, este mai bine asa”.
             Sotul aflase totul despre copil, dar voia sa ma protejeze si amana momentul adevarului. Intre timp venise medicul care m-a operat sa vada cum ma simt. Atunci am intrebat de ce nu imi spune nimeni ce are copilul meu, iar medicul a zis ca nu are antebratul si manuta stanga. Am simtit ca ma prabusesc, dar in toata durerea si printre lacrimi am gasit un echilibru si mi-am zis ca mai am acasa o fetita care are nevoie de mine, cu atat mai mult micuta Sara, careia nimeni nu ii poate oferi atata iubire cum o pot face eu, mama ei.

             La doua saptamani a facut o infectie la osul de la manuta care nu era acoperit. Se vedea varful osului. Dupa zece zile de tratament infectia s-a oprit.Sara trebuie operata la manuta, se va face o corectie de bont (os) ca apoi sa poata purta o proteza.” 


                Mama Sarei a facut sase ecografii in cele sapte luni de sarcina. Sarcina a decurs normal pana la sase luni cand a aflat ca are colul deschis si ca poate pierde oricand sarcina.
               A stat internata in spital o saptamana, apoi i s-a recomandat sa stea la pat pentru a putea duce cat mai mult sarcina.

               Am reusit doar o luna sa mai duc sarcina, Sara s-a nascut la sapte luni, am avut placenta deslipita si nu a mai fost lichid, pentru asta s-a declansat si nasterea, am fost asigurata ca copilul este perfect sanatos, se dezvolta normal, imi amintesc la una din ecografii cum medicul a zis “vezi, incearca sa bage o manuta in gurita si nu reuseste si incearca cu cealalta”. Imi aduc aminte ca in imagine se vedea ca lipseste manuta, dar asta dupa, atunci am fost coplesita de imagine, isi aduce aminte mama micutei.



Sara a fost tinuta o luna, dupa nastere, in spital, nu avea greutatea normala, a fost hranita cu sonda 3 saptamani, apoi a inceput sa manance normal.


Cand a inceput sa se intoarca, la fiecare 2 minunte trebuia sa fiu langa ea sa o intorc, nu se descurca cu o manuta, nu reuseste sa faca toate lucrurile ca un copilas normal.



Este foarte greu pentru ea sa se chinuie cu o manuta chiar cand isi tine sticluta, deseori o surprind cand isi analizeaza manuta stanga, apoi priveste la cea dreapta, mereu ni s-a spus sa incercam sa o invatam sa foloseasca si manuta stanga.


 Cand incerc eu sa bat din palme sau sa ii cer manuta stanga sa i-o strang, refuza, lasa capul in jos si nu mai vrea, constientizeaza lipsa.Este o fetita foarte cuminte si sensibila, ii place mult sa fie cineva cu ea. Mai avem o fetita Timeea, de 3 ani jumate perfect sanatoasa, am asteptat mult sa ii aducem o surioara, nu m-am gandit niciodata ca am sa am un copilas asa, desi m-am pus destule intrebari: de ce eu?


Ma vedeam fericita peste ani alaturi de sot si de copii, dar de cand o am pe Sara , totul s-a schimbat, ma gandesc fiecare secunda la viata ei, si cum sa fac sa ii fie bine, sunt multe momente in care sunt descurajata, dar incerc sa ma ridic si sa merg inainte stiind ca toate aceste griji nu fac bine sanatati, si nu doresc sa ii las fetele singure. Sara are 10 luni, am ajuns cu ea la Bucuresti la cel mai bun ortoped din tara si din Europa, dr Burnei, si totusi nu se poate face nimic, singura solutie este protezare, are nevoie de proteza cat mai repede si pentru a se dezvolta normal coloana, iar daca vom reusi cu protezele din timp, se va invata repede cu ele si va avea o VIATA APROAPE DE NORMALA”, mama Sarei.


                        Sara  are nevoie  de   PROTEZĂ  DE ANTEBRAT. Proteza  nu reprezintă doar o inlocuire estetică a manutei, ci este o necesitate pentru creşterea corectă a coloanei vertebrale. In acelasi timp o va ajuta pe fetiţă sa fie independentă, să nu mai depindă de nimeni cand se imbracă, cand se incalţă, etc.
                       Pentru ca Sara sa aiba o viata normala trebuie parcurs un drum lung si anevoios, va avea nevoie de proteze speciale care depasesc cu mult posibilitatea financiara a parintilor. Pentru inceput, Sara va purta proteza estetica care costa intre 2400 lei si 1000 de euro. Iar apoi va avea nevoie de proteza mioelectrica  care costa intre 20.000 si 27.000 euro, si pentru că fetiţa este in plin proces de crestere, proteza trebuie înlocuită o dată la fiecare 2 ani, pentru a corela noile dimensiuni ale braţului drept, existent, cu cele ale protezei. După vârsta de 13- 15 ani, când procesul de creştere se apropie de sfârşit, Sara va putea  utiliza o proteza  bionica. Costul acesteia este aproximativ 40.000 euro/ bucata, iar acea proteză se va schimba la un interval mai mare, de 5 ani. Din păcate, protezele nu se pot reutiliza si nici refolosi, de aceea la fiecare achiziţionare a unei proteze trebuie plătit preţul integral. Aceste proteze o pot ajuta pe Sara sa faca lucruri pe care le fac si alti copii cu doua manute.
                     Pe lângă proteze Sara va mai avea nevoie de multe ore de kinetoterapie pentru ca brațul să se dezvolte normal, iar coloana să nu fie afectată.  

 
Povestea Sarei o gasiti aici

Parintii ei au deschis mai multe conturi pentru a strange banii necesari pentru protezare, le gasiti aici. Nu uitati, orice suma conteaza!

Exista si posibilitatea de a dona paypal aici

De asemenea, puteti fi alaturi de minunea cu ochi albastri cumparand din magazinul sau umanitar, produse donate de oameni inimosi, care nu au putut ramane indiferenti. Poti dona chiar tu produse in stare excelenta/noua, vor fi primite cu mare drag de parintii Sarei. Detalii aici

Surse: 
 http://helpsaraemanuela.blogspot.ro
 http://radiocatch22.com/povestea-unui-inger/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu